måndag 1 november 2010

lycklig :)

- att få läsa orden, att få höra orden betyder mer än någonting annat
stark?
enligt min mening kan inte jag kalla mig stark, jag kallar mig inte någonting.
när man blir drabbad utav det som vi tvingats gå igenom så måste man kämpa sig fram, ta en dag i taget. framför allt om man har småsyskon som man älskar mer än någonting annat på denna jorden.
det har varit hårda, tuffa, sömnlösa mer mer mer, år.....
Det är jävligt kämpigt i vissa perioder då man bara vill dra täcket över huvudet och gömma sig och inte komma fram på flera månader. tror dom flesta känner igen sig i det, utav olika anledningar...
men.... jag måste nog säga det själv, att jag tagit allting förvånadssvärt bra, faktiskt.
men det har jag att tacka mina småsyskon, vänner & dåvarande vänner för, det är dom som hjälpt mig fram i livet, dom som har fått mig att se en mening med allting och fortsatt livet.
Det är i många lägen då folk, vuxna människor (kan jag dock inte kalla dom men ser bäst ut)
som personligen själv har sagt till mig att jag är totalt helt jävla värdelös, att jag aldrig kommer att klara mig själv i livet, att jag aldrig kommer att komma någonstans i livet, att jag skulle leva på andra, att jag ljuger och bedrar folk. Att mina föräldrar skulle vända sig i graven om dom såg mig.  då har jag bara en fråga till dem personerna som har sagt detta till mig.
Hur kan man som "vuxna människor" stå och säga detta till en 15 - 19årig (som jag var då) tjej som mist både sina föräldrar under loppet utav 2år, blivit föräldralös när man var 15 och till en början inte fått veta om man skulle få bo ihopa med ens småsyskon? Att "vuxna människor" vill skilja på syskon, som bara finns kvar och bara har varandra kvar i livet? Jag personligen tycker att det är förskräckligt!
Om deras egna barn hade blivit drabbade utav det vi tvingats gå igenom, hade dom tyckt det varit helt okej då?
Om dom själva hade varit i samma situvation som jag & mina syskon tvingats gå igenom, hur hade dom själva hanterat sin egen situvation? Nej folk, det är lätt att gnälla o skylla på andra när man själv mår dåligt och inte hittar någon utiväg i allt, då är det lättare att skylla på en stackars flicka som varkens vet in eller ut.
Jag är tyvärr väldigt ledsen för att göra er jävligt besvikna men...
klart att era ord har sårat, dom kändes & satte sig djupt i min själ.
MEN.... idag lyfter jag bara på ögonbrynen åt er, hur folk har mage att hålla på så.
I dagens läge mår jag jävligt bra, jag är överlycklig med min älskade sambo & allt vi delar.
Så till er som sagt dessa ord till mig (jag vet om att dem flesta av dem läser denna blogg)
till er vill jag bara säga en sak, hoppas ni läser riktigt noga och tar åt er ända in i er ruttna själ.
Må ni brinna i helvetet!!!


Till alla er som uppskattar, beundrar & tror på mig & mina syskon.
Ni är helt underbara, finner inga ord... <3
Det betyder, det värmer långt in i hjärtat.  det ska ni veta.
att vara lycklig är att ha ett gott humör
                                                                    




3 kommentarer:

  1. Hur har dom mage till att säga sådär?? åh idioter! Finns för dig varje sekund baby <3

    SvaraRadera
  2. Man blir fan arg när man läser vad du skrivit, hur kan folk bara betee sig så, säga så? Har folk ingen skamm i kroppen lr? Sinnessjukt !

    SvaraRadera
  3. Bella & Hille - sista idioten är inte född än ;)

    SvaraRadera