måndag 8 november 2010

att skaffa barn :)

många, otroligt många utav mina kompisar har fått barn eller väntar barn...
man ställer sig frågan, när jag ska skaffa barn? när vill jag bilda min egen familj?
jag har egentligen allt man kan önska sig, men ändå fattas det lilla extra.
jag har en underbar pojkvän & sambo, vårt förhållande är superduper bra och kan inte bli bättre :)
vi har vår trygghet till varandra, jag har mannen jag vill dela mitt liv med,
vi har gemensamt boende och bor på gård, vilket är underbart.
vi har kombi-bilar både jag & mitt hjärta.
vi är båda tim-anställda och söker jobb hela tiden. så allting rullar på.
men ändå..... ja, hjärtat vill ha barn men det är jag som backar undan lite, men börjar ändå ge med mig lite :)
att skaffa barn är ingen leksak och det är ett ansvar hela sitt livet.
att skaffa barn gör man för att man ska älska dom hela sitt liv ut, hjälpa dom, uppfostra dom, göra dom till bra människor för att man älskar dom.
jag vet människor som bara har skaffat barn för att "andra har gjort det" men tro mig, sån är deffinitivt inte jag! hade man tänkt i såna sjuka banor hade jag kunnat sitta med 4 barn redan.
man ska framförallt känna sig redo, veta vad man vill & tro på saker.

vi får se gott folk :)

käärlek

1 kommentar:

  1. en till kusin skulle jag verkligen uppskatta
    ha de gott många härliga kramar får din kusin i kristianstad fredrik gradin

    SvaraRadera