måndag 8 november 2010

sitter i skrivande stund och tänker, och lyssnar på låten: River flows in you och
tänker tillbaka på mitt "gamla" liv.
dom sista dagarna har jag ägnat mina tankar åt min barndom och framförallt min "familj" som inte finns längre, den som togs ifrån mig den 25 September 2005.
En nära vän sa några ord igår, som gjorde mig tankespridd. "Det är inte alla som har en familj idag"
jag vet om att hon inte sa det för att såra, eller tänkte sig för, men dom orden kändes. dom gjorde ont.
riktigt ont inom mig.
Jag hoppas att mamma & pappa har det bra, var dom än är ♥


Igår låg jag & mitt lilla hjärta och pratade om allt möjligt, hade tänt ljus och låg o mös, höll om varandra.
underbar känsla att få känna hjärtats kroppsvärme, lägga mitt huvud på hjärtats bröst och höra hur hans hjärta slår så fint. det är glädje
vi kom bland annat in att prata om min bröst-operation som jag gjorde för ca, 3 år sen.
För er som inte vet eller förstår vad jag menar med min bröst-operation så valde jag själv att operera mig pga mina bröst var för stora, min rygg och kropp orkade inte med dom.
Jag opererade bort 1kg ifrån varje bröst och idag ångrar jag inte en sekund att jag utförde operationen. inte en sekund. tvärtom, hade jag aldrig utfört operationen hade jag ångrat mig för resten utav mitt liv.

Hela denna veckan har gått otroligt fort, nästan för fort. vart tar all tid vägen egentligen?
det känns som att det var sommar igår? idag är det höst, solen skiner men är ändå kallt.
om ca, 3 veckor är det första advent. snart julskyltning, julklapps-handling, planering, julbord, god mat, god dricka, trevligt sällskap. men julen innebär också en stor sorg för mig.
Den 17 December är en dag som jag aldrig kommer att glömma, en vecka innan julafton, då min älskade pappa somnade in för evig vilan, för att aldrig återvända till mig, min familj, släkt, vänner och bekanta mer.
detta kommer bli den 8:e julen som pappa är borta ifrån oss. så många år? känns som igår allting hände :(
tiden går alldeles för fort...... för fort.....

Gott folk, ni som läser, ser att statistiken även har ökat. kul kul.....
nu ska jag & mitt hjärta köra till stranden, känna vinden, titta på havet och tänka, gå tillsammans.
Ta väl hand om era nära o kära och framförallt, tänka på sig själv.
Kom ihåg att detta är ditt liv, din tid, dina beslut.

älska, lev & njut. en dag tar allting bara slut ♥

3 kommentarer: