söndag 5 december 2010

Utmaningar :)

Har glömt & missat att skriva om dessa dagens.
så får ta mig i kragen & göra det (: 

Min första kärlek, Mina föräldrar, Det här åt jag idag & vad är kärlek? 

Utmaning 2 - Min första kärlek  
- första kärleken glömmer man väl aldrig? Då man inte är så gammal,
det pirrar i både magen & hela kroppen, man blir varm i hela kroppen,
börjar darra i hela kroppen bara av att höra hans namn :)
Min första riktiga kärlek hette Tony.
umgicks till & från i flera år (gick väl mest snett många gånger,
eftersom det var sån ålders-skillnad på oss)
Året vi träffades 2003 var jag 13år & han var 20år.
minns att mamma tyckte jätte mycket om honom :$
jag kommer ihåg att många frågade ofta hur det gick, när jag varit hos honom
& även när han varit hos mig. rykterna spreds snabbt i lilla Sankt Olof.
Vi försökte oss på att "laga ihopa ett förhållande" mellan oss,
men hur vi än gjorde så gick det inte. Han tappade intresset när jag ville,
jag tappade det när han försökte....
sist jag hörde av honom är sen jag bodde i Sankt Olof sista gången,
sommaren 2008..
Han tog kontakt många gånger & kunde inte glömma "oss" .
Jag hade då redan glömt honom & visste inte hur jag skulle förklara det för honom.
När jag gick i åttan, jävlades & lurade jag & en bästa tjej-kompis med honom,
o han kom på detta... såklart :) men när jag sitter & tänker efter i dag,
så var jag jävligt rå mot honom & lekte totalt med hans känslor...


Utmaning 3 - Mina föräldrar
Alla ni som följer min blogg, känner mig & har varit vän till mig känner till
historien om mina föräldrar.
Föräldrar är någonting man verkligen behöver i sitt liv, för att fråga om råd &
när man känner att man inte orkar eller kan reda ut en situvation, då vill man
gärna ha dom bakom ryggen som stöd.
Ens föräldrar är oftast en förebild för en, man älskar dom så villkorslöst.
Denna otroliga trygghet man känner för sina föräldrar försvann ifrån mitt liv
året den 2005. Då blev jag & mina små-syskon lämnade för evigt,
föräldrar-lösa heter det också.
Sen det året har vi tvingats igenom oss mycket,
både roliga, tråkiga, tragiska & skojiga saker.
Man lär sig att leva på egen hand, man lär sig utav sin erfarenhet,
jag har massor utav vänner som kommit till mig efter allt detta & råd-frågat
när dom själva kommit till samma sak som vi blivit drabbade utav.
Och det är absolut ingenting att skämmas över, någongång i livet kommer
ALLA att förlora sina föräldrar, tragiskt men sant....
Det gäller att våga tro på sig själv, veta vad man vill, klart det kommer motgångar
många gånger då man verkens vet in eller ut, men då trotsar man allt &
agerar med sin envisa så går allt :)
Glöm aldrig att detta är
DITT LIV, DIN TID & DINA BESLUT!

Utmaning 4 - Det här åt jag idag
Oj, ja vad åt jag igår... hmm, måste tänka :)
till frukost åt vi bullar som R kom med, med massa pålägg :)
Drack kaffe, fika macka.
Till middag åt vi kokt potatis, köttfärslimpa, brunsås, sallad & gurka :)
käkade godis igår kväll & drack cider :)
jag&hjärtat åt bulle m, pålägg igår innan vi gick o la oss :)
d va nog allt, :p

Utmaning 5 - vad är kärlek?
Den frågan ställer sig nog många sig själva, många gånger om,
det är en väldigt svår fråga, faktiskt...
jag tycker att kärleken kan ha betydelse på många olika vis & sätt.
Man har en slags kärlek till sina föräldrar, syskon, släkt.
Man har en sorts kärlek till sin flickvän/pojkvän.
Man har en sorts kärlek till sina barn.
Man har en sorts kärlek till sina vänner. osv....
Jag&hjärtat satt & pratade innan om vad just kärlek är,
vad det betyder för en...
Som när vi båda hör ordet "kärlek" så får vi upp färgen röd i huvudet, fler som känner det så?
Kärleken är varm, respekt, omtänksamhet, 2st i ett förhållade,
båda har gemensamma beslut, båda måste få uttrycka vad dom tycker & tänker,
måste kunna diskutera, hjälpas åt, stödjer varandra, osv...
Finns ju massor att skriva :)
Men det var lite iaf... Jag älskar kärleken,
jag kärlekar kärleken :)

________________________________________________

Nu har jag svarat på dessa utmaningar & det känns skönt :)
Just nu dunkar musiken för fullt, ska ragga upp hjärtat
& få en ödmjuk o varm kyss, sen ska vi ta oss en riktigt
varm, skön & lång dusch med musik & tända ljus





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar