torsdag 2 december 2010

älskade mamma ♥

Mamma, älskade mamma

Du efterlämnade dina 3 barn, som verkligen älskade dig
Det som hände, fick aldrig ske
Du var vår mamma, det skulle ju alltid vara så,
men vad hände?
Dom åren jag fick lära känna dig,
betyder mycket mamma
Vi fick låna en ängel och nu ville dom/han/hon ha tillbaka henne.
Men jag lovar,
vi behöver henne mer än dom/han/hon!
Hur ska vi klara oss nu,
utan dig Mamma?
Jag kommer ihåg den morgonen 23 September - 05,
allt var som vanligt.
Tills jag & min lillasyster kom hem ifrån skolan.
Du var borta, du fanns inte där längre.
Vi visste ännu inte vad som skulle hända,
vår bror kom hem & vi berättade för honom,
att du, Mamma, var på sjukhuset....
tårarna rinner
Dagen gick, du kom inte hem,
du stannade kvar på sjukhuset.
Natten gick, med alla våra tankar & undringar.
Sjukhuset, den 25 September - 05,
21:30, fick vi beskedet.
att du aldrig mer skulle få återvända hem med oss,
dina älskade barn...
Att se dig ligga där så fridfull i sängen fick mig att
få svårt att andas och verkligen skulle förstå vad som höll på att hända.
tårarna brändes
död ?!
Jag kunde inte fatta det, det är så obeskrivligt 
Jag kunde inte tro, jag ville inte iheller tro.
men dagarna gick och jag började inse att vi aldrig, aldrig, aldrig
mera kommer att få se, prata eller höra dig.
aldrig mer våra skratt tillsammans,
inget skoj i affären, aldrig mer med dig...
Jag fungerar ju inte utan dig, du var som min andra halva.
44 1/2 år, inte klokt!
varför? varför just du?
vår bästa mamma, sov sött. vi saknar dig så mycket.
5 år, 2 månader, 7 dagar utan dig
Vi saknar dig så mycket

       vi hann aldrig säga hejdå


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar